Registrator med arkivfunktion

Till enheten för verksamhetsstöd söker vi en registrator med arkivfunktion. Sista ansökningsdag är 3 mars.

Som registrator är du placerad på enheten för verksamhetsstöd. Enheten arbetar med myndighetens it-förvaltning och utveckling, arkiv och registratur, support och administration och ekonomi. Härifrån drivs också verksamhetsplanering och årsredovisning och andra större utvecklingsprojekt. Enheten har ett tjugotal medarbetare.

Arbetsuppgifter

I rollen som registrator arbetar du i nära samarbete med vår arkivarie som också fungerar som registrator. Tillsammans med arkivarien arbetar du med dokument- och ärendehantering, registrering, klassificering, dokumentstyrning, arkivering, diarieföring, informationssäkerhet, hantering av inkommande post och epost samt med att avsluta ärenden.
Kulturrådet använder ärendehanteringssystemet W3D3.

Arbetsrollen kräver att du är väl bekant med arbetsuppgifterna samt att du kan förmedla din kunskap inom ditt ansvarsområde på ett pedagogiskt och enkelt sätt till medarbetare som behöver ditt stöd. I arbetet har du många kontakter, både internt och externt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara
- hantering av inkommande post och e-post,
- diarieföring och fördelning av inkomna handlingar,
- besvara frågor från Kulturrådets medarbetare och allmänheten.

Därutöver kan arkivarieuppgifter förekomma och eventuellt andra uppgifter inom enhetens ansvarsområde.

Kvalifikationer

Du ska ha
• utbildning inom arkiv-eller informationsvetenskap
• utbildning i registratorsarbete eller dokumenthantering för registrator
• aktuell erfarenhet av arbete som registrator vid statlig myndighet eller annan offentlig förvaltning.
• erfarenhet av att arbeta i diarieföringssystem och digital ärendehantering
• god kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registraturens funktion och ansvar
• goda kunskaper i MS Officepaketet
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriter

Det är meriterande om du har
• erfarenhet av att besvara inkommande frågor angående ärenden från allmänheten (anmälare, journalister och andra parter)
• erfarenhet av utveckling och förvaltning av system för diarieföring och förvaltning

Personliga egenskaper

• du är noggrann och strukturerad
• du inger förtroende och ha hög integritet
• du kan arbeta självständigt samt även ha mycket god samarbetsförmåga
• du är lösnings- och utvecklingsinriktad
• du kan växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad och van att hantera olika uppgifter parallellt.
• du är kommunikativ i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kulturrådet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Anställning

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Ytterligare upplysningar

Stf enhetschef Monica Ragnar Öberg, tel. 08-519 264 23

Fackliga företrädare

Emil Hammar, Saco och Fredrik Uhrzander, ST som båda nås via Kulturrådets växel, tel.  08-519 264 00

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan och CV, senast den 2019-03-03 till
jobba-11@kulturradet.se  Märk din ansökan med Dnr Pers 2019/11.

Kulturrådet är en statlig myndighet.  Grunden för vårt uppdrag är att alla ska kunna ta del av konst och kultur av hög kvalitet. Vi fördelar bidrag som är till för att stödja verksamheter som arbetar professionellt med konst och kultur i Sverige och internationellt. Att sprida kunskap och driva på utvecklingen är också en del av vårt arbete.

Kulturrådets kontor, där ca 90 anställda arbetar, är beläget i Filmhuset på Gärdet i Stockholm. Våra lokaler är tillgängliga och vi arbetar i ett öppet kontorslandskap. Som arbetsplats präglas Kulturrådet av strävan efter frihet från diskriminering och efter lika möjligheter för alla.

Header logo